090530 - Hon flyger med egna vingar

Tjohoosan

Blev inget inlägg igår, hann inte med det satt och pluggade hela dagen. Blev faktiskt klar med svenska novellen.
Förutom att plugga var jag på Madison med bästaste Anni=) Lite småtråkigt i början då vi kunde räkna hur många personer som stod på dansgolvet, som tur var kom det fler lite senare =) Tack Anni för en rolig kväll och tack mamma för att du offrade dig och hämtade oss <3


Tyckte att stämplen vi fick igår var lite små rolig ;P

Och nu ska jag faktsikt hålla vad jag har lovat, jag ska berätta om Italien.

Rom, gud vad jag älskar rom<3 Jag säger bara det åk till Rom om ni får chansen. Fast åk inte på sommaren, det var 33 grader i skuggan och jag trodde seriöst att jag skulle dö. Inte hjälpte det när man var tvungen att gå med kofta på sig en halv dag för att man inte fick lov att visa axlarna när man befann sig i Vatikanstaten. Det var hemskt. Och smarta jag råkade svära där alla påvar ligger begravna, det är väl typ straffbart eller något? haha, kanske tog i där men hur ska jag kunna veta;P haha
Vi besökt även Spanska trappan som var lite halv tråkig för tillfället. Fontänen nedanför var inte igång och inga blommor var planterade. Men jag ville ju dit bara för att det brukar vara modeshower och sånt där. haha tänkte hela tiden, här har kanske Tyra Banks stått, Hahaha;)
Sen gick vi vidare till Fontana di Trevi, det är verkligen något med mig och den fontänen. Jag hade kunnat sitta där hela dagen och bara glott på den(y). Självklart önskade jag mig något när vi var där, men vad säger jag inte;)
Vi besökte även Kolusseum som är så mycket större än vad man tror. Pampig byggnad. Verkligen!
Var även och såg på en gammal romersk stad;P Maten i Rom var superduper god. Blev pizza till frukost;P haha Knas. Det var vår vistelse i rom det ;P

Sen åkte vi vidare till Toscana för att ha solsemester i några dagar. Superskönt och även där god mat=)
Sista dagen åkte vi till Pisa och kollade på det lutande tornet. Vadå svindel liksom?
Irriterande nog stängde alla affärer på shoppinggatan rakt framför ögonen på oss =( Thats life.
Och nu är jag hemma i inte lika soliga Sverige;P haha Jag lägger in lite bilder senare från semestern(A)

Kommentarer
Postat av: Anni

Tack för en riktigt rolig kväll,hade verkligen super kul =D såg att bilderna fanns ute på sidan! Men som tur var vi inte med på någon :D Eller en vad jag med på lite, hahahhaha. Tänkte på stämpeln idag också, haha. :) <3

2009-05-30 @ 16:10:55
URL: http://annilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0