090605 - Fredag =)

Hejsanhoppsan bloggen!

Gaah vad jag blir arg på vårt skit bredband, det lägger av hela tiden, precis när jag skulle lägga ut detta inlägg tidigare så la det av. Pappa fick igång det för en stund sedan och när jag satte mig här så la det av igen, suck. Men nu är det igång igen o jag hoppas att jag hinner lägga ut det innan den vill jävlas med mig igen(a)

Nu är det äntligen fredag iaf=) Gud så skönt det ska bli med helg, men det känns verkligen inte som fredag idag och det känns inte som att jag ska ha sommarlov om 6 dagar med tanke på vädret. Det är jätte dåligt väder.

Idag var det en vanlig tråkig skoldag, hade slöjd och trodde jag skulle dö av tristess. Däremot var det lite kul på svenskan då vi lekte en lek som hette rappakalja heller någe. Leken går ut på att en person har en ordlista och läser ett ord därifrån utan att tala om vad det betyder, därefter ska alla andra komma på sin egen förklaring till ordet och skriva ner det på en lapp. Sen läser man upp alla förslagen (utan att säga vem som skrivit den) och röstar på den som låter trovärdigast (en av lapparna har förstås det rätta svaret) och fatta det kan vara riktigt svårt ;P haha jag och Astrid kom på delad första plats med Jakob iaf;P haha man får ju poäng om andra gissar på den förklaringen du har;P
Orden vi hade var postisch och min och Astrids förklaring var fetisch för postitlappar;P haha alla garvade as mycke typ(Y)
Kortoxe, en byrå från barockperioden ;P
Pechblände, kommer från tyskan och betyder
Säger bara gör den leken, den var grymt kul(y)

Tjohoo, annars har dagen vart tråkig =) Kollade klart på en film på engelskan och lilla jag började lipa såklart;P haha


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0