090718 - Hemma från Stockholm

Hallåå!!

Nu är jag hemma från Stockholm igen men vill tillbaka igen.
Som ni vet blev ju hela måndagen förstörd tackvare SJ, som vi numera älskar så mycket! Ironi.
På tisdagen gick vi upp tidigt och tåg tunnelbanan in till city, till gallerian där vi bestämde oss för att tillbringa dagen
eftersom det regnade ute. Det var kulkul. När vi kom inte till affären VILA så hade de en hel vägg med saker för bara 99 kronor, och VILA har ju väldigt många fina och dyra klänningar i vanliga fall och nu kostade de bara 99 kronor. Jag som älskar klänningar blev helt galen. För att citera Astrid: Nu fick Annah tvångstankar, du kommer inte lämna den här affären förrän du har en klänning va?
Haha, sant som det var sagt så gick jag inte därifrån utan min klänning=)=)=)
På kvällen begav vi oss till Skansken för att kolla på Allsång och jaa, där var jävligt knökat, 21 000 människor var där och kollade. Till en början med såg vi ingenting, men vi lyckades tränga oss fram=) Det var kulkul iaf!

Onsdagen var det bestämt att vi skulle till Grönan, men shoppa en stund innan. Hittade då en finfin klänning till and I love it. Även en fin polotröja  fick följa med hem. Vi bestämde oss för att gå och äta innan vi gick till Grönan, vilket var halvt om halvt idiotiskt av oss. Vi åt då på Pizza hut och det var mindre bra. Personalen sög och var assega och vetefan va de höll på med. Tog ett bra tag innan vi fick beställa och innan vi fick maten och innan vi fick notan. Ät inte på Pizza hut vid Hötorget gott folk! Men när vi satt där kom iaf Amir, ni vet bloggaren, han är ju lite...aaa...mulligare?....än han ser ut att vara på bloggen. Ops. Men då kom servitören direkt och han fick beställa med en gång och fick drickan med en gång. Bara för att han är känd bloggare!! Snällt snällt lixom.
Sen åkte vi till Grönan då och snacka där var mycket folk eller. Köerna var inte precis korta om man säger så. Långa som tusan var de.
När vi stod i kön till Lustiga huset kom en kille fram till mig. (Jag hade bandage på mitt ena knä eftersom mina knän gillar att jävlas med mig)
- Ursäkta mig, men har du brutit benet? (Pekar på knät)
- Nej, det har jag inte, har bara problem med knät.
- Jaha okej, jag förstår det
Smart fråga lixom har du brutit benet. Jaa, det är därför jag kan gå på benet och har bandage över knät. Smart tänkt ju.
Insane var inte så Insane som man kan tro. Jag skrek inte en enda gång, men den var fett rolig asså. Man hänger ju lite upp och ner och sånt men det var inget man kände av när man satt där, fettrolig var den iaf. Härligt och hänga upp och ner över vattnet iaf;P haha

Torsdagen tillbringade vi i Gamlastan. Hur mysigt som helst. Älskar verkligen Gamlastan<3 Och jag och Astrid hittade vårt Paradis där. Ben and Jerry´s hade enn glasscafé där(A) Typ hallelujah moment eller något. Aaaah! Hahah.
Sen åt vi på en mysig italiensk restaurang och bredvid vårat bord satt två personer och under hela vår måltid försökte vi komma underfund med vilket språk de pratade. Ibland snackade de svenska och det hörde man, men ibland lät det som tyska, danska,. norska och så pratade han flytande italienska med de som jobbade där. Snacka om förvirrande lixom.0o
På kvällen gick vi ut och åt i Solna med Astrids pappa på en Indisk restaurang. Gott var det=) Gick sedan hem och kollade på A bugs life, fatta man garva åt den filmen lixom;P;)

Igår, fredag, sista dagen i underbara Stockholm tillbringade vi på stan och shoppade. Införskaffade mig två nya tröjor. Nice=)=) Åt på Montis som har världens godaste kyckling foccaia(eller hur det nu stavas)! Åt även italiensk glass där.
Men nu måste jag bara berätta om en super gullig tjej på ett fik. Jag och Astrid hade bara 16 kronor löst och ville inte ta ut mer pengar (Om jag tar ut pengar måste jag sen handla upp hela) och det billigaste vi kunde hitta på det här fiket kostade 17:-;
- Har ni något som kostar 16 kronor här?
- Vad är det du vill ha?
- Jag vet inte riktigt...
- För jag kan ju ge er en liten rabatt om ni vill det.
- Det skulle vara jätte snällt
- Vad vill ni ha då?
- Ehh...vad får vi ta?
- NI kan få en Brownie med mjukglass om ni vill. Den är supergod. Kostar egentligen 35:- men ni kan få den ändå.
- Säker? Det skulle vara jätte snällt, verkligen.
- Jadå, men säg inget bara.

Hur gullig får man vara egentligen? Tack snälla du=)=)

Nejdu, nu ska jag gå in till min mormor och säga hej till henne!

Pusspåer

Kommentarer
Postat av: Anni

sv: hmm.. ingen aning om det är nytt men hade inte varit där förr :P haha! Men det var roligt, förutom musiken som kanske inte var den bästa om man säger så :P<3

2009-07-18 @ 14:00:35
URL: http://annilsson.blogg.se/
Postat av: Anni

Ni verkar ha haft det bra förresten, stockholm är bäst!

2009-07-18 @ 14:01:03
URL: http://annilsson.blogg.se/
Postat av: Anni

sv: jasså är det madison imorgon? ;0 Ska du dit? :))

2009-07-18 @ 14:23:44
URL: http://annilsson.blogg.se/
Postat av: Anni

sv: okeeej,, åhh hade också viljat åka dit!!! Enda problemet är mina pengar som går åt som attan nu :/ Vilka/vem ska du dit med? :))))

2009-07-18 @ 15:00:56
URL: http://annilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0